Sunday, May 20, 2007

Misi Sempurna di Himalaya




Assalamualaikum semua,
Salam dari Banjaran Himalaya, Nepal.
Maaf agak lama tidak menghantar berita, Saya sihat Alhamdulillah di bumi Nepal ni.
Alhamdulillah syukur kepada Allah S.W.T saya pada 13 May 2007 telah berjaya melaksanakan misi pertama, mendaki ke puncak Kala Pattar, Nepal (5,545m)


Pada keesokan harinya, saya meneruskan pendakian ke Everest Base Camp untuk bersama-sama dengan 7 pendaki negara yang sekarang ini berada di Camp 4 Everest untuk melakukan pendakian terakhir menakluki puncak Everest 8848m. Kita doakan kejayaan mereka di sana.


Dan pada 18 May 2007, saya telah berjaya melaksanakan misi ketiga iaitu mendaki ke puncak Island (6160m) bersama Sherpa saya Lobsang Sherpa dalam keadaan ribut salji yang hampir meragut nyawa kami berdua. Hanya doa kalian yang masih membuatkan kami mampu bertahan sehingga ke hari ini. Pendakian yang memerlukan masa sekurang-kurangnya 3 hari bagi seseorang pendaki untuk menakluki, dapat kami sempurnakan dalam masa 12 jam,Cerita suka duka pendakian kami akan saya ceritakan bila saya tiba di Kathmandu. Yang penting sekarang, saya sihat alhamdulillah dan sedang dalam perjalanan pulang ke Kathmandu Nepal.

Ketiga-tiga misi selamat disempurnakan alhamdulillah..

Syukur
Asyran Raoef Amran