Monday, May 7, 2007

Nima Sherpa


Assalamualaikum semua

Selepas dua hari trekking bersama seorang sherpa muda bernama Lobsang Sherpa dan 3 orang porter yang membawa bekalan kami, saya dah dapat nama Baru. NIMA SHERPA. Nima bermaksud MATAHARI. Saya tak tahu kenapa dia bagi nama baru tu, tapi dia kata saya dah jadi macam sherpa, laju semacam je. Berkat doa kalian semua dan latihan yang dijalankan sebelum ni, saya sihat alhamdulillah walaupun suhu dan keadaan persekitaran sudah menjangkau tahap ekstrem. Suhu berukuran antara 10 darjah hingga 20 darjah celcius. Angin sejuk menambah kedinginan di ketinggian ini.

Saya dah mencapai tahap ni dan alhamdulillah saya tidak mengalami apa-apa simptom AMS. Makan pun lalu betul. Siap bulih ajar diorang masak masakan mak lagi. Syukur kepada tuhan.

Saya selalu teringat kepada mereka yang berkorban untuk menjayakan misi ni. Kawan2 pejabat yang ganti kerja saya, azizi, Nik jah, Puan Rohaya yang buatkan saya ikan bilis yang sedap tu, Boss yang luluskan cuti saya, EON Bank yang benarkan saya berkhidmat untuk mereka. Kawan2 yang banyak support, Karen banyak tolong saya.

Open University Malaysia, staff dan kak Dah, Dato' Nik dan semua yang terlibat , Jasa korang tak kan saya lupa.

Keluarga, Mama, ari ni Anniversary.. Along, nisa, sara dan nana, tunggu papa balik.

Tak lupa Kerajaan negeri kelantan, YB Fattah, En Aziz damn Encik Azman yang sampai ke Kathmandu menemani saya untuk hari-hari terakhir saya..

GE Production & GE Club, Tanpa korang semua, Dr Khairi, Dr Kharsani, Tuan Azlan, Yani, Za Yie, Che Din dan semua yang terlibat.. Saya orang biasa je..

Tak lupa kepada semua yang terlibat dalam xpdc kali ni . Maaf kalau tak sebut nama, tapi korang sentiasa dalam hati saya.

Setakat ini dulu catatan saya, akan saya cuba pula esok selepas sessi acclimatization ke Khumdung (4000 m)

Doakan saya

WAssalam


2 comments:

TuanAzlan said...

Semoga sentiasa dilindungi Allah selalu.

azhar said...

selamat berjaya